اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تب تند انصراف تیم‌ها در لیگ‌های بانوان| از فوتسال تا بسکتبال!

  • کد خبر: ۷۹۶۶۲
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
تب تند انصراف تیم‌ها در لیگ‌های بانوان| از فوتسال تا بسکتبال!
۲ تیم مطرح سایپا و مهرام از لیگ‌های فوتسال و بسکتبال کناره‌گیری می‌کنند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در آستانه آغاز بسیاری از لیگ‌های ورزشی بانوان، هرروز خبر جدیدی از کناره‌گیری و انصراف باشگاه‌ها شنیده می‌شود. اخباری که تبعات گسترده‌ای به همراه دارد؛ از بی‌تیم‌شدن بسیاری از بازیکنان و مشکلات مالی که برای بازیکنان و مربیان رقم می‌خورد، تا پایین‌آمدن کیفیت لیگ‌ها و عمیق‌ترشدن شکاف تبعیض در ورزش زنان و مردان. بعد از کناره‌گیری تیم‌هایی همچون نامی‌نو، شهرداری قزوین و مولتی‌کافه مشهد، حالا ۲ نام بزرگ در فوتسال و بسکتبال اهالی ورزش بانوان را نگران کرده است.

 

نهم شهریور بود که در فدراسیون فوتبال قرعه‌کشی فصل جدید لیگ‌برتر فوتسال زنان ایران انجام شد و در این قرعه‌کشی ۱۶تیم در ۲ گروه رقیبان خود را شناختند و مقرر شد از ۲۴مهر هفدهمین دوره مسابقات آغاز شود، اما در فاصله حدود ۴۰روز تا آغاز فصل جدید، گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری چند تیم مطرح شده است. اتفاقی که در لیگ‌برتر فوتسال زنان در فصل‌های گذشته مرسوم بوده است! یکی از تیم‌هایی که در آستانه انصراف از فصل جدید لیگ‌برتر قرار دارد، سایپای تهران است؛ تیمی که در ۲ فصل گذشته حضوری قدرتمند در رقابت‌های لیگ فوتسال زنان داشته و تا یک‌قدمی کسب جام هم پیش رفته، اما در هر ۲ دوره به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست یافته است. سایپایی‌ها که در حوزه فوتبال مردان هم اوضاع نامشخصی دارند، برای فوتسال زنان هنوز بودجه‌ای اختصاص نداده‌اند.

 

باشگاه سایپا از تیم‌داری در فصل جدید لیگ‌برتر فوتسال زنان کناره‌گیری می‌کند. این تصمیم به‌طور رسمی به اطلاع سازمان لیگ فوتسال خواهد رسید. باشگاه سایپای تهران درباره این تصمیم توضیحی نداده است، اما گفته می‌شود برنامه کاهش هزینه‌های تیم‌داری علت این تصمیم است. سایپا تصمیم گرفته است که تیم والیبال زنان خود را حفظ کند، اما تیم فوتسال را از دستورکار خارج نماید. سایپا در لیگ‌برتر فوتبال مردان نیز از لیگ‌برتر به دسته اول سقوط کرده است که به‌طور طبیعی هزینه‌های این باشگاه را کاهش می‌دهد. با این حال، سایپا در برنامه ریاضت اقتصادی‌اش تیم فوتسال بانوان را فدا کرده است.

بلاتکلیفی ستاره‌ها

علت دیگر این تصمیم، حضور تیم والیبال زنان در مسابقات باشگاه‌های آسیا پیش‌بینی می‌شود، به‌طوری‌که سایپا تصمیم گرفته است برای جبران هزینه حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا، قید تیم فوتسال را بزند و هزینه فوتسال را به حضور بین‌المللی در والیبال زنان بیاورد. بدین‌ترتیب شهناز یاری مربی خوش‌نام فوتسال ایران و بازیکنان بزرگی، چون نسترن مقیمی، آرزو صدقیانی‌زاده، فرزانه توسلی و دیگر مهره‌های تأثیرگذار سایپا در وضعیت جدیدی قرار می‌گیرند.

 

شاید در هفته‌های پیش رو دیگر تیم‌ها نیز با انصرافشان همه را غافل‌گیر کنند. مشکلات مالی حامیان مالی، تیم‌ها را ناامید کرده است و برخی تیم‌ها نیز حامیان مالی فصل‌های قبل را در کنار خود ندارند. هنوز برخی تیم‌ها در حال یارگیری و مذاکره هستند و این خبر خوبی برای داشتن یک لیگ باکیفیت نیست. تیم خراسان‌رضوی، یکی از مدعیان قهرمانی در ۲ فصل گذشته، هنوز موضع خود را اعلام نکرده است. همچنین خبری از پیوستن بسیاری از بازیکنان مطرح و ستاره به باشگاه‌های جدید یا تمدید قرارداد نیست.

تیم‌داری مهرام هم روی هواست

به‌جز لیگ فوتسال، لیگ‌برتر بسکتبال بانوان نیز در شوک فرورفته است. در اتفاقی عجیب و نادر، مهرام تصمیم گرفته است در لیگ‌برتر بسکتبال زنان تیم‌داری نکند. مهرام پس از یک سال تیم‌داری موفق در لیگ‌برتر بسکتبال زنان که با نایب‌قهرمانی در لیگ ۱۳۹۹ همراه شد، در تصمیمی یک‌شبه و آنی اعلام کرده است که نمی‌خواهد در لیگ‌برتر بسکتبال بانوان تیم‌داری کند.

 

این تصمیم مدیریتی پس از آن گرفته شده که مهرام چندروز قبل در قرعه‌کشی لیگ‌برتر شرکت کرده است، کادر فنی و بازیکنانش آماده آغاز تمرینات هستند و به اعتبار مهرام، برنامه‌ای جز حضور در این تیم در لیگ۱۴۰۰ ترسیم نکرده‌اند. لیگ بسکتبال بانوان امسال قرار است از ۳۱شهریور آغاز شود و ۱۲تیم در ۲گروه برای کسب عنوان قهرمانی تلاش خواهند کرد. رأس هرم مدیریتی مهرام برای این تصمیم ممکن است دلایلی از نظر خود موجه داشته باشد، اما این تصمیم از نظر زمانی با هر منطقی غیرمنصفانه و عامل بی‌اعتباری نام بزرگ مهرام است. این تصمیم به بلاتکلیفی بازیکنان و مربیانی می‌انجامد که در فاصله ۳ هفته به آغاز لیگ، نه تیمی دارند و نه از آینده خود در این فصل باخبرند.


لیگ بسکتبال بانوان سال‌به‌سال گران‌تر می‌شود، بازیکنان و مربیان خارجی راهی این لیگ می‌شوند و رقابت برخی تیم‌ها در این میدان سخت شده است. امسال چندین تیم همچون نامی‌نو اصفهان، شهرداری قزوین و سینام و مولتی‌کافه مشهد نیز قید حضور در این مسابقات را زده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->